Rundetaarn ønskede, at flere får kendskab til de mange arrangementer og udstillinger, de afholder i Bibliotekssalen. Derfor blev det – som en del af den strategiproces, Le bureau faciliterende med ledelsen – besluttet, at udvikle et subbrand til salen. Halvvejs oppe ad sneglegangens 33 % stigning ligger Bibliotekssalen, der oprindeligt husede Københavns Universitetsbibliotek. Salen er i dag vært for skiftende udstillinger, koncerter og events.
Vi har i vores designproces taget udgangspunkt i Rundetaarns visuelle identitet og i tårnets historiske treenighed ”de lærde, de gejstlige og de kongelige”. Som en del af subbrandet har vi udviklet et designprogram som kan bruges i forbindelse med deres markedsføringsmateriale, som produceres til de enkelte arrangementer og udstillinger. Blandt andet et stort banner, som monteres ved billetlugen, så gæsten allerede ved ankomsten bliver gjort opmærksom på, hvad der sker i salen Derudover har vi designet mindre bannere, plakater foldere, som sætter rammen ved ankomsten til selve Bibliotekssalen. Og selvfølgelig integreret designet på Rundetaarns website.