Projekter

/ Rundetaarn

  • Analyse og strategi
  • Identitet

Rundetaarn er et kulturhistorisk og arkitektonisk vartegn og et af Københavns og Danmarks mest kendte bygningsværker.  Der findes næppe mange danskere, som ikke kender Rundetaarn, og hver dag går mange – både danske og udenlandske turister – turen op gennem sneglegangen.

Le bureau har i samarbejde med Janslyn været ansvarlig for hele identitetsprocessen – et omfattende designprogram bestående af blandt andet formulering af kernefortælling, design af responsivt logo samt udvikling af subbrand til Rundetaarns udstillingssted ‘Bibliotekssalen’, design af billetter, flyers, foldere, plakater, skilte samt udvikling af website. Som en del af deres nye identitet har vi valgt en fonten Lemur, designet af Tightype. Lemur er en moderne font med geometriske proportioner og let genkendelig med sine spidse former og bratte vinkler.

Som en del af researchen om Rundetaarn som turist­destination og kulturelt vartegn interviewede vi både danske og udenlandske turister. Nogle før deres tur op i tårnet for at høre om deres forventninger. Andre efter deres besøg i tårnet. Alt sammen bidrog det til vigtige perspektiver til den videre strategiprocess. I samarbejde med The Central faciliterede vi tre strategiworkshops for både ledelse og medarbejdere. Sammen definerede vi Rundetaarns brandplatform og kernefortælling, hvilket skabte fundamentet for vores designprocess.

Blik har produceret en kort film, som er en sanselig fortælling om Rundetaarn. Filmen ligger som en fast del af tårnets nye website.