Le bureau er et strategisk designbureau med fokus på arkitektur, kultur og natur
Le bureau er et strategisk designbureau med fokus på arkitektur, kultur og natur
Vores tilgang er på en gang analytisk og kreativ, og i designprocessen tilstræber vi, at der er tid og budget til både research og udvikling. Og vi går gerne en ekstra omgang i vores stræben efter det unikke – uanset om vi udvikler visuelle identiteter eller designer bøger, udstillinger, rum eller digitale løsninger.
Dialog, eftertænksomhed, nysgerrighed og præcision er grundstammen i vores designproces. Vi er tiltrukket af opgaver, som kræver at blive tænkt og konceptualiseret. En stor del af vores kreativitet ligger i at dykke ned i et fagligt område og udvikle et koncept og et designprincip, som tager udgangspunkt i opgavens specifikke indhold og kontekst.
Le bureau er et strategisk designbureau, etableret i 2016 af Lene Nørgaard og Else Hvid. Vi har begge mere end 16 års erfaring med grafisk design som strategisk kommunikations-middel. Lene med afsæt i arkitektuddannelsen fra KADK og Else med en baggrund som cand. mag. i moderne kultur og kulturformidling.
Med flere år i branchen trækker vi på et stort netværk af designere, skribenter, kommunikationsrådgivere, arkitekter, fotografer, illustratorer, antropologer og programmører. Så når behovet opstår, kan vi altid sammensætte det rette team med de rette kompetencer.
Vi er relevante, der hvor steder udvikles. Vores bidrag til byer, natur, destinationer, organisationer, bygninger, turisme mm. er identitetsskabende og stedsspecifikt design – det kan være visuelle og rumlige identiteter, wayfinding, udstillinger, kartografi, bogdesign eller webdesign.
Vores arbejde er altid forankret i stedet, stedets kontekst og de mennesker, som omgiver stedet. Hvad enten det er en organisation eller en lokation. Hvad enten det er vildt eller menneskeskabt. Vi forbinder mennesker til steder.
Vi er et lille bureau med store ambitioner. Vores arbejde bygger på rige tværfaglige samarbejder, der skubber vores tænkning og vores forståelse. En evig søgen efter ny viden og nye tendenser skaber nye udtryk og nye oplevelser. Strategier og koncepter funderet på teori og grundige analyse af praksis øger chancen for udvikling af et realiserbart, legitimt og effektivt design.
Strategi
Vi går langt ind i udviklings- og strategiprocesserne for at sikre samspil mellem det strategiske niveau og den æstetiske kvalitet. Vores arbejdsmetode er teoretisk funderet og bygger på en kontinuerlig udveksling mellem analyse og design – et komplementært forhold, der driver vores kreative proces. Derigennem skaber vi bæredygtige strategier og helstøbte brands.
Identitetsskabende design
Organisationer, byer, landskaber og bygninger har alle unikke identiteter. At skabe en visuel og rumlig identitet handler netop om, at indfange det unikke og samle kernefortælling, værdier og kultur i en tydelige strategisk og visuel position. En identitet brand er fortællingen om, hvem du er, hvad du gør, og hvorfor du gør det. Fortællingen skal pege ind i kernen, men række ud til verden, og skabe en meningsfuld interaktion – på stedet eller online.
Stedsspecifikt design
I forbindelse med lokalt forankret formidling af steder – hvad enten det er organisationer, byer, landskaber eller bygninger – er koblingen mellem identitetsskabende design, rumlig forståelse og wayfinding et stærkt, strategisk værktøj, der kan forløse stedets potentiale. Med wayfinding, skiltning, rumligt design, arkitektur, digitale løsninger og/eller kunst fremkalder og formidler vi stedet og påvirker oplevelsen.